Vanwege Covid-19 zijn alle samenwerkingen online.

Start-up Case

Boatsters

Branding-op-orde traject

Wereldwijde autoriteit bereiken in de yacht-verhuur sector. Met zo'n ambitie moet je snel door allerlei groeifasen heen kunnen. Deze start-up hielpen we met het op orde krijgen van hun merk en het vormgeven aan hun belangrijkste bedrijfsaspect; het digitale platform.

Het vraagstuk

“Help ons om van het platform een succes te maken.”

Wat we ontdekten

Op het moment dat wij aansloten bij het project van Boatsters, stond er een platform. Het hele proces van een boot boeken of een boot te huur aanbieden was gebouwd. Maar de merkbeleving sloot niet aan bij de doelgroep. De gewenste conversie bleef uit.

Tijdens research werd snel duidelijk dat de merkidentiteit en daarmee het verhaal waar Boatsters mee naar buiten kwam, niet aansloot bij de boot-hurende websitebezoeker. Er werd vooral ingezet op het highlighten van features van de yachten. Aan de luxe-ervaring en het gevoel van vrijheid als je vaart, werd voorbij gegaan op de website. Om dit vorm te geven moesten we terug naar waar het voor de klant echt om draait: de vaarbeleving.

Het Boatsters Branding-op-orde traject

  • Research
  • Merkstrategie
  • Nieuw websitedesign
  • en implementatie

Bekijk de verschillende trajecten die we bieden.

Van een marktplaats voor boten-verhuur naar een lifestyle statement.

In vier stappen brengen we de vaarbeleving naar voren

1. Research

Een van de belangrijkste onderdelen van ons werk is het doen van vooronderzoek. Het omvat het verdiepen in de kernbehoefte(n) van de klant / website gebruiker.

In het geval van de Boatsters huur-klant draait het niet om de boot zelf. Maar om de ultieme vrijheid die een yacht met zich mee brengt.

2. Merkstrategie

Tijdens het vormen van de merkstrategie vertaalden we deze klantbehoefte (vrijheid) naar de juiste kernboodschap, de kernwaarden en de vormgeving van het merk om zo het gevoel en de vaarbeleving over te brengen. De kernwaarden "nautisch, modern, technisch" maakten plaats voor:

  • Experience
  • Freedom
  • Pleasure

3. Website design

Onze uitdaging was om zonder het hele platform te herbouwen toch de nieuwe merkbeleving te integreren.  We moesten van een marktplaats voor boten verhuur naar een lifestyle-statement. Dit uitte zich in sterk beeldmateriaal zoeken waarin de boothuurder centraal staat, een nieuw logo en nieuwe vormen die aansluiten bij het trendy merk dat neergezet moest worden.

Golfjes, touwen en blauwtinten maakten plaats voor een strak design met focus op actie-fotografie.

4. Implementatie

In deze fase hebben we een plan gemaakt met de developers voor de implementatie. We werkten met een multidisciplinair team om de details over te laten komen.

Dankzij onze technische kennis en verstand van de connectie tussen systemen, verliep de communicatie met de developers soepel en konden we focussen op het verrijken van de experience door o.a. transities en animaties aan de website toe te voegen.

Het opgeleverde resultaat

Een compleet nieuw responsive websitedesign met een sterke nadruk op beleving die past in de huidige techniek.

Samen met Boatsters stippelden we de roadmap uit. Daarbij maakten wij een plan dat structuur aanbracht in het ontwikkelproces en het verder uitbouwen van het merk. Inclusief document met guidelines over het gebruik van images en videos.

Al snel na de lancering werd de site vaker gebruikt en om meer persoonlijk contact met de klant te krijgen implementeerden we een chatfunctie. In de vragen die daar gesteld werden, zagen we de verschuiving richting het hogere segment. Een nieuwe niche, geïnteresseerd in de verhuur van de meest luxe yachten ter wereld.

Deze niche kent een totaal andere aanpak en we bedachten hiervoor een black label concept, waarbij de focus ligt op het volledig ontzorgen van deze luxere klant. Boatsters focust zich nu op deze high-end klant en floreert in deze booming business.

Online platform architectuur en design

 

www.boatsters.com

 

Inzicht in jouw volgende stappen

Sparren met seniors die werkten met grote merken zoals de Bijenkorf en citizenM. Voor vraagstukken waar je advies over wilt, boek je een exclusieve sessie met ons:

  • We starten met een verdiepende vragenlijst
  • Met jouw antwoorden verkennen we vooraf de markt en jouw vakgebied
  • Tijdens een online video-call duiken we samen jouw vraagstuk in
  • Je ontvangt jouw adviesrapport in je mailbox

€295,00 ex BTW

Lees hoe het werkt Direct je vraag stellen