ZZP case

The Art of Health

Aanbod vernieuwen, website & branding traject

Oprichtster van deze trainingsstudio, Annelies Passchier, reed jaren lang in de Nederlandse schaatstop. Haar succesformule zette zij om in een sportstudio, waar ze haar cliënten haar bewezen Body, Mind en Voeding methode leert.

Annelies voelde geen connectie met de merkuitstraling en dus gingen we aan de slag met de strategie én website. 

Het vraagstuk

“Hoe kan ik met The Art of Health meer professionaliteit uiten?”

Wat we ontdekten

Met het oog op resultaat en visualisatie wilde Annelies snel en praktisch aan de slag met alle ideeën.

Vanuit de business was er behoefte aan een structuur binnen de content en inzicht in de paden die een nieuwe klant bewandelt. Geen losse flodders, maar gericht weten wat je wilt uitdragen en waar. Re-branding is meer dan nieuwe kleuren en een opfris beurt. De positionering, informatie en klantreis moeten kloppen.

Van meer dan 10 programma's terug naar 3

We ontdekten al snel dat een significante blokade op de oude website, de hoeveelheid programma's was: voor moeders, voor bruiden, carrière-tijgers, fit worden, afvallen etc. Maar bij nader onderzoek bleek dat alle programma’s uiteindelijk leiden naar deze 3 thema's:

- personal training om je gelukkiger te voelen
- personal training om (nog) meer grip te krijgen op de spiermassa
- groepsprogramma's.

 Door te kijken naar de klantfeedback van de afgelopen jaren, valideerden we dat dit nieuwe aanbod aansloot op de klantreis. Daarnaast constateerden we in het ‘personal training’-landschap een toename in het inzetten van digitale middelen.

The Art of Health Aanbod vernieuwen & Branding traject

  • Merkstrategie
  • Digitale strategie
  • Fotografie strategie
  • Nieuw websitedesign en implementatie
  • Flyers & visitekaartje
  • Social media strategie, templates en contentplanning

Bekijk de verschillende trajecten die we bieden.

Van website naar online platform

Praktisch aan de slag met een nieuwe merkstrategie, digitale strategie en fotografie concept

1. Merkstrategie

Annelies heeft een aantal krachtige uitspraken in haar werk en visie. Deze herkenbare en krachtige termen vormden de basis voor de nieuwe merkstrategie en communicatie op de website:

  •  Stop trying. Start doing.
  • Kies jouw leven. Voel je gelukkig. Word sterker
  • Een betere tijd om te beginnen is er niet.
  • Lekker in je lijf
  • Voel je strakker, fitter en gelukkiger.
  • Als nu niet het juiste moment is…
  • Wanneer dan wel?

2. Digitale strategie

De website kreeg een ondersteunende functie en werd integraal onderdeel van de programma’s.

Naast de training, workshops, masterclasses en georganiseerde challenges offline, werd de website een platform voor nog meer ondersteuning tijdens de uren thuis.

Een plek van inspiratie, praktische tips, recepten en voedings/trainings schema's en video’s voor de klant.

The Art of Health ONLINE.

3. Fotografie concept

Vervolgens brachten we de merkstrategie én digitale strategie tot leven met krachtige fotografie. We ontwikkelden een signatuur stijl, die aansloot op de krachtige termen van Annelies en haar doelgroep aanspreekt en inspireert.

Voorafgaand maakten we een moodboard met de richting die we daarna omzetten naar een lijst van beelden en composities. Samen met de fotograaf ging Annelies aan de slag. Uit al het beeldmateriaal maakte wij een laatste selectie en deden de nabewerking om de puntjes op de i te zetten.

Het opgeleverde resultaat

In 10 weken ontwikkelden we een complete re-branding en herpositionering voor de gehele klantreis. Van design tot implementatie.

Wat we hebben bereikt:

  • De verwarring tussen alle aangeboden pakketten hebben we weggenomen en geconcretiseerd tot 3 richtingen. Wat heeft geleid in een stijging in het aantal aanmeldingen.

  • De digitale strategie vervult de klantwens om tussentijds meer begeleiding en inspiratie te krijgen. Het klanttevredenheidscijfer van The Art of Health is een steady 4,9 (uit 5!).

  • Naast al het strategisch geweld, leverden we ook het design en de uitwerking voor de hele huisstijl. Inclusief social media templates, flyers, visitekaartje en natuurlijk de foto’s.

Advies van onze experts

Sparren met seniors die werkten met grote merken zoals de Bijenkorf en citizenM en talloze andere bedrijven en ZZP'ers. Voor vraagstukken waar je advies over wilt, boek je een advies-sessie met ons:

  • We starten met een verdiepende vragenlijst
  • Met jouw antwoorden verkennen we vooraf de markt en jouw vakgebied
  • Tijdens een online video-call duiken we samen jouw vraagstuk in
  • Je ontvangt jouw adviesrapport in je mailbox

€197,00 ex BTW

Lees hoe het werkt Direct boeken