ZZP case
Aanbod vernieuwen, website & branding traject
Oprichtster van deze trainingsstudio, Annelies Passchier, reed jaren lang in de Nederlandse schaatstop. Haar succesformule zette zij om in een sportstudio, waar ze haar cliënten haar bewezen Body, Mind en Voeding methode leert.
Annelies voelde geen connectie met de merkuitstraling en dus gingen we aan de slag met de strategie én website.
“Hoe kan ik met The Art of Health meer professionaliteit uiten?”
Met het oog op resultaat en visualisatie wilde Annelies snel en praktisch aan de slag met alle ideeën.
Vanuit de business was er behoefte aan een structuur binnen de content en inzicht in de paden die een nieuwe klant bewandelt. Geen losse flodders, maar gericht weten wat je wilt uitdragen en waar. Re-branding is meer dan nieuwe kleuren en een opfris beurt. De positionering, informatie en klantreis moeten kloppen.
We ontdekten al snel dat een significante blokade op de oude website, de hoeveelheid programma's was: voor moeders, voor bruiden, carrière-tijgers, fit worden, afvallen etc. Maar bij nader onderzoek bleek dat alle programma’s uiteindelijk leiden naar deze 3 thema's:
- personal training om je gelukkiger te voelen
- personal training om (nog) meer grip te krijgen op de spiermassa
- groepsprogramma's.
Door te kijken naar de klantfeedback van de afgelopen jaren, valideerden we dat dit nieuwe aanbod aansloot op de klantreis. Daarnaast constateerden we in het ‘personal training’-landschap een toename in het inzetten van digitale middelen.
Praktisch aan de slag met een nieuwe merkstrategie, digitale strategie en fotografie concept
Annelies heeft een aantal krachtige uitspraken in haar werk en visie. Deze herkenbare en krachtige termen vormden de basis voor de nieuwe merkstrategie en communicatie op de website:
De website kreeg een ondersteunende functie en werd integraal onderdeel van de programma’s.
Naast de training, workshops, masterclasses en georganiseerde challenges offline, werd de website een platform voor nog meer ondersteuning tijdens de uren thuis.
Een plek van inspiratie, praktische tips, recepten en voedings/trainings schema's en video’s voor de klant.
The Art of Health ONLINE.
Vervolgens brachten we de merkstrategie én digitale strategie tot leven met krachtige fotografie. We ontwikkelden een signatuur stijl, die aansloot op de krachtige termen van Annelies en haar doelgroep aanspreekt en inspireert.
Voorafgaand maakten we een moodboard met de richting die we daarna omzetten naar een lijst van beelden en composities. Samen met de fotograaf ging Annelies aan de slag. Uit al het beeldmateriaal maakte wij een laatste selectie en deden de nabewerking om de puntjes op de i te zetten.
In 10 weken ontwikkelden we een complete re-branding en herpositionering voor de gehele klantreis. Van design tot implementatie.
Wat we hebben bereikt: