Organisatie case
Platform-design traject
De KNHS (Koninklijke Nederlandse Hippische Sportfederatie) is een van de grootste ledenorganisaties in Nederland op gebied van paardensport en hobby. Om voor hun leden meerwaarde te bieden naast de activiteiten in de sport werd er een nieuw platform beoogd voor de recreatie.
"Help ons structuur aan te brengen om met alle vergaarde kennis en geautomatiseerde content een gebruikersvriendelijk platform te creëren."
KNHS had onder haar leden een klanttevredenheids 0-meting laten uitvoeren, waarbij de recreant-ruiter aangaf niet het gevoel te hebben dat de organisatie er voor hen was. Daarnaast merkte KNHS dat er in het landschap steeds meer andere recreatieve innitiatieven succesvol werden.
KNHS zag noodzaak en kans om ook recreatie als thema te faciliteren.
Uit de beschikbare analytics en uitgevoerde onderzoeken konden we valideren dat de recreërende ruiter graag inspirerende content consumeert om buiten te ontspannen met zijn of haar paard. We constateerden een sterke behoefte aan informatievoorziening over recreatielocaties. Hierbij is het voor de ruiters belangrijk dat zij zorgeloos op pad kunnen met hun paard.
Missie, ambitie (doelen en KPI’s), doelgroepsinzichten en idee-ontwikkeling.
Met vragen als:
Samenvatting vorige sessie, wireframes, functionaliteiten, data en roadmap.
Wat deze sessie aan het licht bracht:
Presentatie digitale concept inclusief visuals en concretisering next steps.
Deze sessie stond in het teken van:
In 1 maand hebben we bovenop de visie van de klant en vanuit klantbehoeftes een uitgewerkt concept voor het nieuwe KNHS-platform met de nadruk op de buiten-rijbeleving.
Strategisch is deze gebouwd op basis van de kernwaarden:
Verbinden
Van recreanten met KNHS, elkaar en de liefde voor het paard en buitenrijden.
Faciliteren
Van het eenvoudig plannen van routes, en onbezorgd rijden.
Nieuwsgierig maken
Naar nieuwe routes en inspireren om eens een nachtje met je paard bij een ‘PaardenWelkom’ locatie te verblijven.
Hiermee hebben we een toekomstbestendige strategie voor het platform weten te realiseren. Inclusief fasering voor alle features en de connectie met alle systemen.
We realiseerden een ontwerp-blauwdruk voor de verschillende customer journeys. En om het concept tastbaar te maken, leverden we een design concept op als design-direction voor de designer.