Vanwege Covid-19 zijn alle samenwerkingen online.

Organisatie case

KNHS

Platform-design traject

De KNHS (Koninklijke Nederlandse Hippische Sportfederatie) is een van de grootste ledenorganisaties in Nederland op gebied van paardensport en hobby. Om voor hun leden meerwaarde te bieden naast de activiteiten in de sport werd er een nieuw platform beoogd voor de recreatie.

Het vraagstuk

"Help ons structuur aan te brengen om met alle vergaarde kennis en geautomatiseerde content een gebruikersvriendelijk platform te creëren."

Wat we ontdekten

KNHS had onder haar leden een klanttevredenheids 0-meting laten uitvoeren, waarbij de recreant-ruiter aangaf niet het gevoel te hebben dat de organisatie er voor hen was. Daarnaast merkte KNHS dat er in het landschap steeds meer andere recreatieve innitiatieven succesvol werden.

 KNHS zag noodzaak en kans om ook recreatie als thema te faciliteren.

 Uit de beschikbare analytics en uitgevoerde onderzoeken konden we valideren dat de recreërende ruiter graag inspirerende content consumeert om buiten te ontspannen met zijn of haar paard. We constateerden een sterke behoefte aan informatievoorziening over recreatielocaties. Hierbij is het voor de ruiters belangrijk dat zij zorgeloos op pad kunnen met hun paard. 

Het KNHS
Platform-design traject

  • Research
  • 3 workshops op locatie
  • Conceptontwikkeling
  • Wireframing & Prototyping
  • Website designconcept 

Bekijk de verschillende trajecten die we aanbieden

Workshops op locatie

Workshop 1

Missie, ambitie (doelen en KPI’s), doelgroepsinzichten en idee-ontwikkeling.
Met vragen als:

  • Waarom een nieuw   platform?
  • Wie wil je bereiken en wat is voor hun belangrijk?
  • Met welke info kunnen we werken?

Workshop 2

Samenvatting vorige sessie, wireframes, functionaliteiten, data en roadmap.
Wat deze sessie aan het licht bracht:

  • Eerste schetsen en prototype voor inzicht in omvang van het project en welke content nodig is.
  • Ons advies voor verdere uitwerking: omdat de ruiter ook te paard (op mobiel) gebruik maakt van het platform geven we het een mobile native uitstraling.
  • Welke informatie (data) is nodig voor realisatie?
  • Inzicht in welk onderhoud KNHS moet plegen.

Workshop 3

Presentatie digitale concept inclusief visuals en concretisering next steps.
Deze sessie stond in het teken van:

  • Feedback van de vorige keren verwerkt.
  • Uitgewerkte user-journeys doornemen, zoals: “ik boek een vakantie met mijn paard" (hotel+stalling+paardenroutes).
  • Specificaties doornemen: hoe werkt het boekingsproces?
  • Om visueel kracht bij te zetten hebben we ook een visual concept getoond.

Het opgeleverde resultaat

In 1 maand hebben we bovenop de visie van de klant en vanuit klantbehoeftes een uitgewerkt concept voor het nieuwe KNHS-platform met de nadruk op de buiten-rijbeleving.

 Strategisch is deze gebouwd op basis van de kernwaarden:

  • Verbinden
    Van recreanten met KNHS, elkaar en de liefde voor het paard en buitenrijden.

  • Faciliteren
    Van het eenvoudig plannen van routes, en onbezorgd rijden.

  • Nieuwsgierig maken
    Naar nieuwe routes en inspireren om eens een nachtje met je paard bij een ‘PaardenWelkom’ locatie te verblijven.

 Hiermee hebben we een toekomstbestendige strategie voor het platform weten te realiseren. Inclusief fasering voor alle features en de connectie met alle systemen.

We realiseerden een ontwerp-blauwdruk voor de verschillende customer journeys. En om het concept tastbaar te maken, leverden we een design concept op als design-direction voor de designer.

 

Inzicht in jouw volgende stappen

Sparren met seniors die werkten met grote merken zoals de Bijenkorf en citizenM. Voor vraagstukken waar je advies over wilt, boek je een exclusieve sessie met ons:

  • We starten met een verdiepende vragenlijst
  • Met jouw antwoorden verkennen we vooraf de markt en jouw vakgebied
  • Tijdens een online video-call duiken we samen jouw vraagstuk in
  • Je ontvangt jouw adviesrapport in je mailbox

€295,00 ex BTW

Lees hoe het werkt Direct je vraag stellen