Hoe kunnen we ‘de bouw’ als doelgroep binnenhalen?

Het Tabb ingenieursbureau heeft succesvol de treinen-markt veroverd. Maar ze wilden meer….

Raevels workshop

Doelgroep onderzoek

Het uitblijven van succes in de bouw, ondanks het succes in de treinen-markt, gaf het inzicht dat we te dealen hebben met een doelgroep-probleem. Iets in de aanpak strookt niet met de behoeften van deze nieuwe branche.

Tijdens de rondleidingen door het bedrijf en de gesprekken met Tabb kwam de enorme passie voor hun product en techniek sterk naar voren. De valkuil om te veel nadruk te leggen op de techniek van het product gaf aanleiding om dit verder te onderzoeken. 

    Workshops op locatie

    Workshop 1

    Missie, ambitie en kern van het bedrijf leren kennen en ervaren.

    De doelgroep uitdiepen en de identiteit vormgeven. Met vragen als:

    • Wat maakte jullie tot een succes in de treinen-markt?
    • Welke waarde hechten jullie aan de klantwens?
    • Waar zien jullie kansen?

    Met al deze informatie vatten wij de kern van Tabb samen in hun merkstrategie. Om vervolgens hun waarde te vertalen naar een  pakkend verhaal voor de klant.

    Workshop 2

    De doelgroep uitdiepen.

    • Presentatie merkstrategie
    • Doelgroep segmentatie
    • Ideeën genereren om het aanbod anders vorm te geven

    Het bleek dat de architect de grootste invloed heeft op de aankoop beslissing. NIET de aannemer waar Tabb zich op focuste.

    We brainstormden over de wensen en doelen van de architect en concepten die daarbij pasten. Als ‘huiswerkopdracht’ heeft Tabb 5 architecten geïnterviewd om de concepten te valideren.

    Workshop 3

    De identiteit vormgeven.

    De resultaten van de architect-interviews valideerden dat het de architect om het eindresultaat gaat. Het zijn designers: ze willen hun eigen vormen kunnen creëren en vrijheid met kleur.

    De ‘bouwstenen’ van Tabb bieden deze vrijheid. Plus allerlei mogelijkheden tot design customisation. Nu was duidelijk dat dit aspect moest worden gehighlight.

    Het resultaat

    Binnen 5 weken hadden we de kern van het doelgroep- probleem opgelost. De focus van verkoop aan de projectontwikkelaar is verschoven naar de architect.

    Het Tabb team bouwde voort op onze uitgewerkte concepten, waaronder een uitgeschreven plan (inclusief branding en design) voor het opzetten van een in-house ‘creators lab.’ Architecten die nu te gast zijn, krijgen een rondleiding door de fabriek en kunnen vervolgens in het lab het product voelen en experimenteren met het materiaal.

    De designs, content en communicatie guidelines voor de uittingen van hun ‘stand’ op beurzen, werden doorgevoerd. De eerste beurs leverde meteen een goed gevulde inbox met prospects op. En na een aantal custom projecten voor bekende namen kozen ze een richting waarin kan worden doorontwikkeld. Een geheel nieuwe systeemlijn is geboren.

    Ontdek ook de specifieke klantbehoeften van jouw doelgroep en hoe je daarop in kunt spelen

    Krijg inzicht in wat jouw doelgroep beweegt en hoe je ze benadert: boek een vrijblijvende Zoom-call. We laten je weten wat we voor je kunnen betekenen en denken graag met je mee om je ook in onze kennismaking al echt te helpen. Om het makkelijk te maken, kun je direct in onze agenda jouw uurtje claimen. Spreken we je snel?